Martina Thiele : Publizistische Kontroversen über den Holocaust im Film. (Dissertation)
Reinventing the Holocaust: Television, Historiography, and the ... (.pdf, Holocaust Tv-Serie)
Marion Stoltz: "Zuschauerreaktionen auf die TV-Dokumentation "Der Tod ist ein Meister aus Deutschland"" (Diplomarbeit, Universität Berlin, zip-Datei)
Other Voices Nr. 2 / 1 (Essaysammlung zum Holocaust)
"Der illustrierte Holocaust Populäre Dokumente in der Erinnerungskultur" (FAUST, o. A.)
Rebecca Abrams: "Showing the Shoah.(Holocaust memorials)". In: New Statesman (1996) July 17, 2000
Ernst van Alphen: "Caught by Images: on the Role of Visual Imprints in Holocaust Testimonies"
Matthew Baigell: "Persistence of Holocaust Imagery in American Art"
Omer Bartov: "Industrial Killing: World War I, The Holocaust, and Representation". Zusammenfassung des Buchs "Murder in Midst: The Holocaust, Industrial Killing, and Representation". 
Rabbi Barry H. Block: "Life is Beautiful: A Holocaust Comedy?" (eine Predigt)
Martin Blumentritt: "Die Verwandlung der Barbarei in Kultur: Zur Rekonstruktion der nationalsozialistischen Verbrechen im historischen Gedächtnis"
Robert Brinkley/Steven Youra: "Nur was nicht aufhört, weh zu thun, bleibt im Gedächtnis´. Die Shoah im Dokumentarfilm"
Joshua Brown: "Of Mice and Memory". Originally published in Oral History Review, Spring 1988
(Zu Art Spiegelmanns 'Maus', umfangreich und mit Abbildungen)
Camper, Fred: "Shoah`s Absence". In:  Motion Picture No. 4, Winter/Spring 1987
Carlo Celli: "The Representation of Evil in Roberto Benigni's Life Is Beautiful.(Critical Essay)". In: Journal of Popular Film and Television, Summer 2000
Charlotte Crofts: "The Peanut Crunching Crowd" in the Work of Sylvia Plath: Holocaust as Spectacle?" (kürzerer Essay zu Holocaust und Dichtung)
Stephen C. Feinstein: "Toward a Post-Holocaust Theology in Art: The Search for the Absent and Present God (I)"
Stephen C. Feinstein: "Witness and Legacy" (Holocaust und Kunst)
Gunnar Ulbrich: "Eichmann verstehen: Rony Brauman und Eyal Sivan inszenieren die "Banalität des Bösen" . In: Ornament und Verbrechen (über den Film Un Spécialist und das begleitende Buch)
Miriam Bratu Hansen: "Schindler's List Is Not Shoah: The Second Commandment, Popular Modernism, and Public Memory". In Critical Inquiries Winter 1996 Volume 22, Number 2 (Auszug)
Richard Herding: "Unübersehbare Abwesenheit: Der Holocaust im
Nachkriegsfilm der beiden Deutschlands
". In: GRIP, Sommer 2000
Ira Konigsberg: "Our Children and the Limits of Cinema.(media coverage of the Holocaust)". In: Film Quarterly, Fall, 1998
Christiane Lamborelle: "Bernhard Schlink: Die Vorleserin. Eine Werkanalyse". (24 Druckseiten, stark deskriptiv)
Daniel Leab: "Good Germans/Bad Nazis
Amerikanische Bilder aus dem Kalten Krieg und ihre Ursprünge
"
David Levin: "Are we victims yet? Resistance and Community in The White Rose, Five last Days, and The Nasty Girl.". In: The Germanic Review January 1, 1998
Ingrid Lohmann: "SCHINDLERS LISTE REVISITED oder 'DEN HOLOCAUST LEHREN'?". In: Forum Wissenschaft 12 (1995) 1, 50-55
Frank Manchel: "Mishegoss: 'Schindler's List,' Holocaust representation and film history." In: Historical Journal of Film, Radio and Television August, 1998
Michael Marek, Matthias Schmitz: "Wie zeigen, dass Auschwitz stattgefunden hat?". In: Freitag, 10. März 2000 (zu 'The Last Days')
Cynthia Ozick: "The Rights of History and the Rights of Imagination.(fiction and films about Jewish Holocaust)". In: Commentary, March 1999
Delia M. Rios: "Holocaust Film Footage Defines Not Only the Event, But Our Relationship to It." In: Newhouse News Service 2000 
Jeffrey Shandler: "THIS IS YOUR LIFE: HANNA BLOCH-KOHNER. Die Geschichte einer Auschwitz-Überlebenden im frühen amerikanischen Fernsehen"
Yehudit Shendar: "And the Lion Shall Dwell With the Fish. The Holocaust Experience as Reflected by Five Installation Artists"
Efraim Sicher: "In the shadow of history: second generation writers and artists and the shaping of Holocaust memory in Israel and America.(For Israel's Jubilee Year)". In: Judaism: A Quarterly Journal of Jewish Life and Thought, Spring, 1998
John Simon: "Lies Are Unbeautiful". In: National Review Feb 22, 1999
Alan A. Stone: "Escape From Auschwitz: 'Life Is Beautiful' Turned the Holocaust Into a Sentimental Fable". In: Psychiatric Times April 2000
Frank Stern: Jewish images in German Films since 1945. In: The Sicsa Report. The Newsletter of the Vidal Sassoon International Center for the study of  antisemitism. The Hebrew University of Jerusalem Issue No. 10 (Summer 1994)
Maurizio Viano: "Life Is Beautiful.(motion picture portrayals of the Holocaust)" (Critical Essay), Film Quarterly, Fall 1999
James E. Young: "Memory, Counter-memory, and the End of the Monument (I)"
James E. Young: "Memory, Counter-memory, and the End of the Monument (II)"
Slavoj Zizek: "LAUGH YOURSELF TO DEATH! The new wave of holocaust comedies"
Slavoj Zizek: "Camp Comedy". In: Sight and Sound, April 2000
"Die Clip-Schule vom Lerchenberg". zu Guido Knopp, Der Spiegel online